Meest gestelde vragen

Alle verkoopplaatsen voor een datum waarop ik wil komen zijn uitverkocht, Kan ik nog een plaats krijgen?

* Op de pagina met de verkoopdagen staat een overzicht van de openstaande verkoopplaatsen. Dat overzicht wordt dagelijks (soms meerdere keren per dag) bijgewerkt. Het kan daarom zijn, dat er staat dat er een plaats beschikbaar is, maar dat die ondertussen door een verkoper is gereserveerd.
* U kan op de verkoopzaterdag zelf in een reservewachtrij gaan staan. Mochten er verkopers niet op komen dagen, dan geven wij die plekken om 9:00 uur vrij aan de wachtenden in de reservewachtrij op volgorde van binnenkomst.
* Het kan zijn dat iemand niet kan komen die al wel gereserveerd heeft. Ons advies is om daarvoor een bericht in ons gastenboek te zetten. Als u een verkoopplaats heeft, dan kunnen wij uw bericht eventueel verwijderen. Stuur daarvoor een verzoek naar verkoop@kofferbakverkopen.nl
* U kan op een verkoopzaterdag tussen 12 en 13 uur handmatig plaatsen reserveren en betalen bij onze organisatiecaravan voor de volgende zaterdagen. Zolang de voorraad strekt natuurlijk. De hoeveelheid nog te reserveren handmatige plaatsen staat ook op de pagina met de verkoopdagen.

E-mailen of bellen met de vraag of er nog plaatsen zijn heeft geen zin. Nog beschikbare plaatsen komen beschikbaar op de website.

Ik heb een plaats gereserveerd en kan toch niet komen

Ons advies is om in het gastenboek te kijken of iemand een plaats gevraagd heeft voor de datum waarop u niet kan komen. Als er geen vraag staat, plaats dan een aanbod in het gastenboek.Ook wij kijken in het gastenboek als er nog plaatsen vrij komen. Als u uw verkoopplaats heeft verkocht, dan kunnen wij uw bericht eventueel verwijderen. Stuur daarvoor een verzoek naar verkoop@kofferbakverkopen.nl

Kan ik nog met een aanhanger komen?
U kunt nog steeds met een aanhanger komen, maar dan moet u 2 gewone verkoopplekken reserveren. U kunt niet met een auto met aanhanger komen en de auto (of de aanhanger) van het terrein af rijden.

De prijzen zijn dit jaar hoger geworden, klopt dat?
Ja, we hebben, nadat we de prijs jarenlang niet hebben verhoogd, besloten om  de prijzen aan te passen. We willen met de extra opbrengst meer reclame maken, zodat we extra bezoekers kunnen aantrekken.

Wij zijn een “NON-PROFIT” organisatie, krijgen we dit jaar ook korting en kan ik dat aangeven bij de reservering?
Ja, een non-profit organisatie krijgt ook in dit jaar 20% korting op hun verkoopplaats. (zie voor de voorwaarden: de regels). Omdat er minder verkoopplekken zijn is dat aantal wel beperkt tot 5 over de hele periode.
De Stichting WHOE die de kofferbakverkopen organiseert is zelf een non-profit organisatie en wil andere organisaties ook de kans geven wat geld bij elkaar te krijgen.
Stuur vóór het reserveren een mailtje aan verkoop@kofferbakverkopen.nl met de naam van de organisatie, het adres, het soort organisatie en eventueel het KvK-nummer. U ontvangt dan een kortingscode die u in kunt vullen in de webwinkel, vlak voordat u gaat afrekenen.

Waarom moet er gereserveerd en vooruit betaald worden?
Er is op deze locatie ruimte voor maximaal 85 tot 100 verkoopplaatsen. Veel verkopers uit Nederland zouden voor niets kunnen komen.
Om dit te voorkomen is een reserveringssysteem opgezet via de site www.kofferbakverkopen.nl.
U kunt, zolang er plekken beschikbaar zijn voor een zaterdag, reserveren tot uiterlijk 19:00 uur op de vrijdag voorafgaand aan de verkoopzaterdag.

Ik heb geen internet of kan niet reserveren en betalen via internet, wat nu?

Zonder reserveringsbewijs komt u als verkoper het verkoopterrein NIET op.
U kunt op elke kofferbakverkoop reserveren en betalen voor een volgende kofferbakverkopen bij de kraam van de organisatie.
Dit alles alleen onder voorbehoud dat er nog plaatsen vrij zijn.
Let op! Telefonisch of reserveren via e-mail is niet mogelijk!

Hoe weet ik of er nog plaatsen beschikbaar zijn?
Zolang er geen uitverkocht staat zijn er nog verkoopplaatsen verkrijgbaar. Zodra er uitverkocht staat is dit niet meer het geval.

Kan ik ook komen zonder dat ik gereserveerd heb?
Ja, dat kan. Er twee mogelijkheden:
a) als er nog verkoopplaatsen over zijn kunt u die ter plekke reserveren en betalen!
b) Als alle plaatsen verkocht zijn kunt u wachten totdat de verkopers, die gereserveerd hebben, een plaats hebben en de organisatie nog plaatsen vrij geeft. Dat is om 9:00 uur. U komt daarvoor in een aparte wachtrij aan de Kleiberg.

Als ik gereserveerd heb mag ik dan zelf een plaats uitzoeken?
Nee, u krijgt zeker een verkoopplaats, maar die wordt u aangewezen door de organisatie in volgorde van binnenkomst.

Ik kom samen met nog iemand verkopen. Kunnen wij naast elkaar staan?
Als u naast elkaar wilt staan is het belangrijk dat u tegelijk aankomt, zodat u achter elkaar in de wachtrij komt te staan. Zeg het ook tegen de verkeersregelaars, zodat die er rekening mee kunnen houden. Daarnaast moet u beide een zelfde soort plaats hebben gereserveerd.

Kan ik ook voor meerdere weken of meerdere plaatsen voor dezelfde dag in één keer reserveren?
Ja, dat kan. U kunt per keer maximaal 2 dezelfde soort plaatsen per datum reserveren en in één reservering meerdere datums reserveren.

Hoe laat moet ik er ’s morgens zijn?
U heeft gereserveerd en bent zeker van een verkoopplaats. Als het u niet uit maakt waar u komt te staan is 7:15 uur vroeg genoeg. Er is beperkt plaats in de zogenaamde ‘buffer’. Het dringende verzoek is dan ook om niet eerder te komen. U heeft tot 9:00 uur de tijd om een plaats in te nemen, daarna wordt uw plaats vrij gegeven.

Tot hoelang blijft mijn gereserveerde plaats beschikbaar?
Uw gereserveerde plaats blijft tot 9.00 uur beschikbaar.
Daarna zullen wij hem vrijgeven voor een andere standhouder.

Moeten we lang wachten voordat we een plaats krijgen?
De vergunningverstrekker heeft bepaald dat de organisatie niet eerder dan om 7.30 uur de standhouders mag toelaten op het verkoopterrein.
Het ligt dus aan uzelf als u lang moet wachten. Als u vroeger komt dan 7.30 uur moet u ook langer wachten. De organisatie heeft ook tijd nodig ieder een plaats te geven.

Ik heb geen auto kan ik toch verkopen?
Het is mogelijk om met een fiets of kar te verkopen. Het beste kunt u daarvoor een plek zonder auto van 17 euro reserveren. U mag ook een plek met auto van 22 euro reserveren. Als u gereserveerd heeft, meldt u dan tussen 7:30 en 9:00 uur bij de ingang van het terrein. U krijgt een plaats toegewezen.

Mag ik ook nieuwe of een opgekochte partij goederen verkopen?
Nee, er mogen absoluut geen nieuwe goederen verkocht worden.
De kofferbakverkoop is een markt voor tweedehands spullen van particulieren.
Ook (nieuwe) partijgoederen opgekocht via internet bijvoorbeeld mogen niet verkocht worden.
De vergunning verstrekker en de organisatie zullen hier extra alert op zijn.

Wat gebeurt er als ik wel nieuwe goederen verkoop?

De vergunning verstrekker of de organisatie zullen u 1 maal waarschuwen.
Bij nogmaals constatering van verkoop van nieuwe goederen, wordt u van het terrein verwijderd zonder teruggaaf van de kosten!

Mag ik zelfgemaakte/zelfgekweekte nieuwe goederen verkopen?
Ja, dat mag, mits u op uw verkoopplaats aangeeft dat u ze zelf gemaakt of gekweekt hebt. Zelf gemaakte/gekweekte etenswaren mogen niet.

Mag ik etenswaar verkopen?
Nee, de organisatie heeft afspraken gemaakt met Victoria Boys.
De verkoop van etenswaren is daarom NIET toegestaan!

Waarom is er geen speciaal tarief meer voor auto met aanhanger?
Het nieuwe verkoopterrein heeft veel minder verkoopplaatsen. Om meer mensen een plaats te kunnen geven hebben we daarom besloten om geen speciaal tarief voor auto’s met aanhanger te hanteren. Als u met auto en aanhanger wilt komen, moet u 2 plaatsen reserveren (2 x 22 euro).

Ik heb wel gereserveerd en betaald, maar ik heb geen e-mail van de reservering ontvangen. Wat nu?
Bij mensen met een hotmail, live of outlook-emailadres kan het voorkomen dat de bevestigingsmail niet aan komt of dat deze in de map ongewenst (spam) terecht komt. Om dat te voorkomen kunt u het beste, voordat u gaat bestellen, het e-mailadres verkoop@kofferbakverkopen.nl aan uw lijst met veilige afzenders toevoegen:
– Klik, als u bent ingelogd op uw webmailscherm, op het tandwiel, rechts bovenaan het scherm.
– Klik op Alle Outlook-instellingen weergeven. Onderaan het pop-up-scherm.
Klik op E-mail en Ongewenste e-mail.
– Klik op Toevoegen onder het kopje Veilige afzenders en domeinen.
– Type het mailadres verkoop@kofferbakverkopen.nl in het tekstvak en bevestig het met ‘enter’
– Klik op Opslaan en sluit het pop-up-scherm.

Kijk ook of de bevestigingsmail met de reserveringsgegevens niet bij de spammail (ongewenste e-mail) terecht is gekomen.
Als dat het geval is, open dan de mail en klik dan op de tekst dat de mail geen spam is.

Als de bevestiging ook niet in de spammap zit, stuur dan en e-mail naar verkoop@kofferbakverkopen.nl met daarin het e-mailadres waarmee u gereserveerd heeft, de datum en de soort verkoopplaats die u gereserveerd heeft. U krijgt binnen 48 uur een reactie. Overigens is een reservering pas definitief als de betaling is gedaan.

Mag ik een hond meenemen?
Ook uw hond is van harte welkom, mits u die aan de lijn houdt. Vanzelfsprekend ruimt u de uitwerpselen op.

 

Nog een andere vraag die hier niet bij staat?
U kunt uw vraag stellen op verkoop@kofferbakverkopen.nl