Meest gestelde vragen – NOG IN BEWERKING

Waarom duurt het zo lang tot er duidelijkheid is of de kofferbakverkopen door gaat en wanneer we kunnen reserveren?
Door de andere locatie dan voorgaande jaren Van Kanaal Zuid naar Kanaal Noord. De Corona pandemie van de afgelopen jaren. Het toenemen van de veel besmettelijkere Delta variant van het Coronavirus. Het steeds weer opnieuw aanpassen “van de vergunning aanvraag”

De prijzen zijn dit jaar hoger geworden, klopt dat?
Nee, de prijzen hebben we, ondanks extra kosten niet aangepast. Wel rekenen we weer 1 euro extra per verkoopplaats, maar dat is borg voor een veiligheidsnummer. Die borg krijgt u na afloop van de verkoop, als u de veiligheidskaart inlevert, aan de uitgang terug.

Wij zijn een “NON-PROFIT” organisatie, krijgen we dit jaar ook korting en kan ik dat aangeven bij de reservering?
Ja, een non-profit organisatie krijgt ook in dit jaar 20 % korting op hun verkooplaats. (zie voor de voorwaarden: de regels)
De Stichting WHOE die de kofferbakverkopen organiseert is zelf een non-profit organisatie en wil andere organisaties ook de kans geven wat geld bij elkaar te krijgen.
Stuur vóór het reserveren een mailtje aan verkoop@kofferbakverkopen.nl met de naam van de organisatie, het adres, het soort organisatie en eventueel het KvK-nummer. Geef ook aan hoeveel plaatsen u wilt. U ontvangt dan een kortingscode die u in kunt vullen in de webwinkel, vlak voordat u gaat afrekenen.

Waarom moet er gereserveerd en vooruit betaald worden?
In overleg met de vergunning verstrekker is besloten dat de kofferbakverkoop per zaterdag nog maar 85 verkoopplaatsen mag hebben.
Veel verkopers uit Nederland zouden voor niets kunnen komen.
Om dit te voorkomen is een reserveringssysteem opgezet via de site www.kofferbakverkopen.nl.

Ik heb geen internet of kan niet reserveren via internet, wat nu?

Zonder reserveringsbewijs komt u als verkoper het verkoopterrein NIET op.
a) U kunt op elke kofferbakverkoop tussen 10:00 en 14:00 uur reserveren en betalen voor de volgende kofferbakverkopen bij de kraam van de organisatie.
Dit alles alleen onder voorbehoud dat er nog plaatsen vrij zijn.
Let op! Telefonisch of reserveren via e-mail is niet mogelijk!

Hoe weet ik of er nog plaatsen beschikbaar zijn?
Zolang er geen uitverkocht staat zijn er nog verkoopplaatsen verkrijgbaar. Zodra er uitverkocht staat is dit niet meer het geval.

Kan ik ook komen zonder dat ik gereserveerd heb?
Ja, dat kan. Er twee mogelijkheden:
a) als er nog verkoopplaatsen over zijn kunt u die ter plekke reserveren en betalen!
b) Als alle plaatsen verkocht zijn kunt u wachten totdat de verkopers, die gereserveerd hebben, een plaats hebben en de organisatie nog plaatsen vrij geeft. U komt daarvoor in een aparte wachtrij.

Als ik gereserveerd heb mag ik dan zelf een plaats uitzoeken?
Nee, u krijgt zeker een verkoopplaats, maar die wordt u aangewezen door de organisatie in volgorde van binnenkomst.

Ik kom samen met nog iemand verkopen. Kunnen wij naast elkaar staan?
Als u naast elkaar wilt staan is het belangrijk dat u tegelijk aankomt, zodat u achter elkaar in de wachtrij komt te staan. Zeg het ook tegen de verkeersregelaars, zodat die er rekening mee kunnen houden. Daarnaast moet u beide een zelfde soort plaats hebben gereserveerd (beide kanaalkant – B of beide parkeerterrein Holland Colours – A).

Kan ik ook voor meerdere weken of meerdere plaatsen voor dezelfde dag in één keer reserveren?
Ja, dat kan. U kunt per keer maximaal 2 dezelfde soort plaatsen (A of B) per datum reserveren.

Hoe laat moet ik er ’s morgens zijn?
U heeft gereserveerd en bent zeker van een verkoopplaats. Als het u niet uit maakt waar u komt te staan is 7.00 uur vroeg genoeg. Er is beperkt plaats in de zogenaamde ‘buffer’. Het dringende verzoek is dan ook om niet eerder te komen. U heeft tot 9.00 uur de tijd om een plaats in te nemen, daarna wordt uw plaats vrij gegeven.

Tot hoelang blijft mijn gereserveerde plaats beschikbaar?
Uw gereserveerde plaats blijft tot 9.00 uur beschikbaar.
Daarna zullen wij hem vrijgeven voor een andere standhouder.

Moeten we lang wachten voordat we een plaats krijgen?
De vergunningverstrekker heeft bepaald dat de organisatie niet eerder dan om 7.00 uur de standhouders mag toelaten op het verkoopterrein.
Het ligt dus aan uzelf als u lang moet wachten. Als u vroeger komt dan 7.00 uur moet u ook langer wachten. De organisatie heeft ook tijd nodig ieder een plaats te geven.

Ik heb geen auto kan ik toch verkopen?
Het is mogelijk om met een fiets of kar te verkopen. Het beste kunt u daarvoor een plek van 15 euro aan de kanaalkant reserveren. U mag ook een plek van 20 euro reserveren. Als u gereserveerd heeft, meldt u dan rond 7:30 uur bij de organisatiecontainer. U krijgt dan een plek toegewezen.

Mag ik ook nieuwe of een opgekochte partij goederen verkopen?
Nee, er mogen absoluut geen nieuwe goederen verkocht worden.
De kofferbakverkoop is een markt voor tweedehands spullen van particulieren.
Ook (nieuwe) partijgoederen opgekocht via internet bijvoorbeeld mogen niet verkocht worden.
De vergunning verstrekker en de organisatie zullen hier extra alert op zijn.

Wat gebeurt er als ik wel nieuwe goederen verkoop?

De vergunning verstrekker of de organisatie zullen u 1 maal waarschuwen.
Bij nogmaals constatering van verkoop van nieuwe goederen, wordt u van het terrein verwijderd zonder teruggaaf van de kosten!

Mag ik zelfgemaakte/zelfgekweekte nieuwe goederen verkopen?
Ja, dat mag, mits u op uw verkoopplaats aangeeft dat u ze zelf gemaakt of gekweekt hebt. Zelf gemaakte/gekweekte etenswaren mogen niet.

Mag ik etenswaar verkopen?
Nee, de organisatie heeft contracten met verschillende cateraars.
Zij betalen grote bedragen om tijdens de kofferbakverkopen op het verkoopterrein te mogen staan.
Daarom is het verkoop van etenswaren NIET toegestaan!

Waarom is er geen speciaal tarief meer voor auto met aanhanger?
Het nieuwe verkoopterrein heeft veel minder verkoopplaatsen. Om meer mensen een plaats te kunnen geven hebben we daarom besloten om geen aanhangers meer toe te laten.

Ik heb wel gereserveerd en betaald, maar ik heb geen e-mail van de reservering ontvangen. Wat nu?
Bij mensen met een hotmail, live of outlook-emailadres kan het voorkomen dat de bevestigingsmail niet aan komt of dat deze in de map ongewenst (spam) terecht komt. Om dat te voorkomen kunt u het beste, voordat u gaat bestellen, het e-mailadres verkoop@kofferbakverkopen.nl aan uw lijst met veilige afzenders toevoegen:
– Klik, als u bent ingelogd op uw webmailscherm, op het tandwiel, rechts bovenaan het scherm.
– Klik op Alle Outlook-instellingen weergeven. Onderaan het pop-up-scherm.
Klik op E-mail en Ongewenste e-mail.
– Klik op Toevoegenonder het kopje Veilige afzenders en domeinen.
– Type het mailadres verkoop@kofferbakverkopen.nl in het tekstvak en bevestig het met ‘enter’
– Klik op Opslaan en sluit het pop-up-scherm.

Kijk ook of de bevestigingsmail met de reserveringsgegevens niet bij de spammail terecht is gekomen.
Als dat het geval is, open dan de mail en klik dan op de tekst dat de mail geen spam is.

Als de bevestiging niet in de spammap zit, stuur dan en e-mail naar verkoop@kofferbakverkopen.nl met daarin het e-mailadres waarmee u gereserveerd heeft, de datum en de soort verkoopplaats die u gereserveerd heeft. U krijgt binnen 48 uur een reactie.

Nog een andere vraag die hier niet bij staat?
U kunt uw vraag stellen op verkoop@kofferbakverkopen.nl