Meest gestelde vragen

Waarom mag er dit jaar niets van of met glas worden verkocht?
Afgelopen jaren is er veel gebroken glas gevonden op plaatsen waar standhouders hadden gestaan, dit is natuurlijk zo goed mogelijk door de organisatie opgeruimd.
Maar helaas zijn er toch nog honden gewond geraakt door hele kleine stukjes glas. De buurtbewoners hebben hier over geklaagd bij de vergunningverstrekker en die heeft de organisatie gesommeerd hier iets aan te doen. Vandaar het verbod om goederen van en met dun glas te verkopen.

De prijzen zijn dit jaar hoger geworden, klopt dat?
ja, de prijzen hebben we na dat deze jaren niet zijn aangepast met 1 euro verhoogd. Daarnaast betaalt u ook weer 1 euro extra, maar dat is borg voor een veiligheidskaart. De borg krijgt u na afloop van de verkoop, als u de veiligheidskaart inlevert, aan de Matenpoort terug.

Wij zijn een “NON-PROFIT” organisatie, krijgen we dit jaar ook korting en kan ik dat aangeven bij de reservering?
Ja, een non-profit organisatie krijgt ook in dit jaar 20 % korting op hun grondplaats. (zie voor de voorwaarden: de regels)
De Stichting WHOE die de kofferbakverkopen organiseert is zelf een non-profit organisatie en wil andere organisaties ook de kans geven wat geld bij elkaar te krijgen.
Stuur vóór het reserveren een mailtje aan verkoop@kofferbakverkopen.nl met de naam van de organisatie, het adres, het soort organisatie en eventueel het KvK-nummer. Geef ook aan hoeveel plaatsen u wilt. U ontvangt dan een kortingscode die u in kunt vullen in de webwinkel, vlak voordat u gaat afrekenen.

Waarom moet er gereserveerd en vooruit betaald worden?
In overleg met de vergunningverstrekker is besloten dat de kofferbakverkoop per zaterdag nog maar 250 grondplekken mag hebben.
Veel verkopers uit Nederland zouden voor niets kunnen komen.
Om dit te voorkomen is een reserveringssysteem opgezet via de site www.kofferbakverkopen.nl.

Ik heb geen internet of kan niet reserveren via internet, wat nu?

Zonder reserveringsbewijs komt u als verkoper het verkoopterrein NIET op.
a) U kunt vanaf 1 juni iedere dinsdagmiddag van 13:30 uur tot en met 16:00 uur reserveren en betalen in de opslag van de WHOE aan de Prinsenweide 14 in Apeldoorn.
b) U kunt op elke kofferbakverkoop reserveren en betalen voor de volgende kofferbakverkopen bij de kraam van de organisatie.
Dit alles alleen onder voorbehoud dat er nog plaatsen vrij zijn.
Let op! Telefonisch of reserveren via e-mail is niet mogelijk!

Hoe weet ik of er nog plekken beschikbaar zijn?
Zolang er geen uitverkocht staat zijn er nog plekken verkrijgbaar. Zodra er uitverkocht staat is dit niet meer het geval.

Kan ik ook komen zonder dat ik gereserveerd heb?
Ja, dat kan. Er twee mogelijkheden:
a) als er nog grondplaatsen over zijn kunt u die ter plekke reserveren en betalen!
b) Als alle plekken verkocht zijn kunt u wachten totdat de verkopers, die gereserveerd hebben, een plek hebben en de organisatie nog plekken vrij geeft.

Als ik gereserveerd heb mag ik dan zelf een plek uitzoeken?
Nee, u krijgt zeker een plek, maar die wordt u aangewezen door de organisatie in volgorde van binnenkomst.

Ik kom samen met nog iemand verkopen. Kunnen wij naast elkaar staan?
Als u naast elkaar wilt staan is het belangrijk dat u tegelijk aankomt, zodat u achter elkaar in de wachtrij komt te staan. Zeg het ook tegen de verkeersregelaars, zodat die er rekening mee kunnen houden. Daarnaast moet u beide een zelfde soort plaats hebben gereserveerd (beide kanaalkant of beide verkoopplaats aan de andere kant). Dat één van beide een aanhanger heeft is niet van belang.

Kan ik ook voor meerdere weken reserveren?
Ja, dat kan.

Hoe laat moet ik er ’s morgens zijn?
U heeft gereserveerd en bent zeker van een plek, als het u niet uit maakt waar u komt te staan is 7.30 uur vroeg genoeg.
U heeft tot 9.00 uur de tijd om een plaats in te nemen, daarna wordt uw plaats vrij gegeven.

Tot hoelang blijft mijn gereserveerde plaats beschikbaar?
Uw gereserveerde plaats blijft tot 9.00 uur beschikbaar.
Daarna zullen wij hem vrijgeven voor een andere standhouder.

Moeten we lang wachten voordat we een plek krijgen?
De vergunningverstrekker heeft bepaald dat de organisatie niet eerder dan om 7.30 uur de standhouders mag toelaten op het verkoopterrein.
Het ligt dus aan uzelf als u lang moet wachten. Als u vroeger komt dan 7.30 uur moet u ook langer wachten. De organisatie heeft ook tijd nodig ieder een plek te geven.

Ik heb geen auto kan ik toch verkopen?
Het is mogelijk om met een fiets of kar te verkopen. Het beste kunt u daarvoor een plek van 15 euro aan de kanaalkant reserveren. U mag ook een plek van 20 euro reserveren. Als u gereserveerd heeft, meldt u dan rond 7:30 uur bij de organisatiecontainer. U krijgt dan een plek toegewezen.

Mag ik ook nieuwe of een opgekochte partij goederen verkopen?
Nee, er mogen absoluut geen nieuwe goederen verkocht worden.
De kofferbakverkoop is een markt voor tweedehands spullen van particulieren.
Ook (nieuwe) partijgoederen opgekocht via internet bijvoorbeeld mogen niet verkocht worden.
De vergunningverstrekker en de organisatie zullen hier extra alert op zijn.

Wat gebeurt er als ik wel nieuwe goederen verkoop?

De vergunningverstrekker of de organisatie zullen u 1 maal waarschuwen.
Bij nogmaals constatering van verkoop van nieuwe goederen, wordt u van het terrein verwijderd zonder teruggaaf van de grondplaatshuur!

Mag ik zelfgemaakte/zelfgekweekte nieuwe goederen verkopen?
Ja, dat mag, mits u op uw verkoopplek aangeeft dat u ze zelf gemaakt of gekweekt hebt. Zelf gemaakte/gekweekte etenswaren mogen niet.

Mag ik etenswaar verkopen?
Nee, de organisatie heeft contracten met verschillende cateraars.
Zij betalen grote bedragen om tijdens de kofferbakverkopen op het verkoopterrein te mogen staan.
Daarom is het verkoop van etenswaren NIET toegestaan!

Waarom mogen aanhangers niet meer losgekoppeld worden?
In het verleden is gebleken dat veel standhouders lang hebben moeten wachten, voordat ze het verkoopterrein op konden. De oorzaak hier van is het loskoppelen van de vele aanhangers van de standhouders die alleen een verkoopplek voor een auto hadden gereserveerd. Daarom heeft de organisatie besloten niet meer toe te staan dat aanhangers worden losgekoppeld.

Wat is de “KANAALKANT” ?
Dat is de smallere strook tussen het kanaal en het asfalt.
Op deze strook kunt u alleen met een auto of fiets/kar staan, zonder aanhanger. U krijgt een stuk grond achter of voor uw auto waar u uw goederen kunt uitstallen. U mag GEEN goederen op het asfalt zetten! Voor een overzicht van de soorten verkooplekken, zie Kosten.

Ik heb wel gereserveerd en betaald, maar ik heb geen e-mail van de reservering ontvangen. Wat nu?
Bij mensen met een hotmail, live of outlook-emailadres komt de bevestigingsmail niet aan of komt deze in de map ongewenst (spam) terecht. Om dat te voorkomen kunt u het beste, voordat u gaat bestellen, het e-mailadres verkoop@kofferbakverkopen.nl aan uw lijst met veilige afzenders toevoegen:
– Klik, als u bent ingelogd op uw webmailscherm, op het tandwiel, rechts bovenaan het scherm.
– Klik op opties.
– Klik op Veilige en geblokkeerde afzenders (onder de kop ongewenste e-mail voorkomen).
– Klik op Veilige afzenders.
– Type het mailadres verkoop@kofferbakverkopen.nl in in het tekstvak en klik op Aan lijst toevoegen.
– Klik op Outlook.com om terug te gaan naar het beginscherm.

Kijk ook of de bevestigingsmail met de reserveringsgegevens niet bij de spammail terecht is gekomen.
Als dat het geval is, open dan de mail en klik dan op de tekst dat de mail geen spam is.

Als de bevestiging niet in de spammap zit, stuur dan en e-mail naar verkoop@kofferbakverkopen.nl met daarin het e-mailadres waarmee u gereserveerd heeft, de datum en de soort plek die u gereserveerd heeft. U krijgt binnen 48 uur een reactie.

Nog een andere vraag die hier niet bij staat?
U kunt uw vraag stellen op verkoop@kofferbakverkopen.nl